Saturday, July 10, 2010

Mama Dan Abah

Coretan kali ini khas untuk Mama dan Abah aku. Selama ini aku asyik merungut bila diorang balik lambat dari pejabat dan kadang-kadang aku rasakan kerja itu lagi penting bagi diorang daripada kami adik-beradik. Tapi semenjak aku menjalani latihan praktikal, barulah aku tahu keadaan yang sebenarnya. Baru aku tahu macam mana penatnya mereka apabila balik dari tempat kerja. Macam mana keadaannya menjadi seorang pekerja. Bertapa tertekannya apabila menjadi seorang pekerja. Mama, sekarang barulah Fara faham kenapa mama sentiasa meminta Fara tolong mengemas rumah dan pastikan rumah kemas bila mama pulang dari pejabat. Lepas ini, Fara berjanji akan cuba mengurangkan beban kerja mama di rumah. Abah pula, sekarang Fara faham kenapa abah sentiasa pulang lewat dari pejabat sejak akhir-akhir ni, banyak kerja yang perlu abah siapkan dalam masa yang singkat. Walaupun baru seminggu aku menjalani latihan praktikal, tetapi kesannya amat aku terasa. Memang benar kata-kata mama, nanti apabila aku dah menjalani latihan praktikal, aku akan faham apa situasi yang dihadapi oleh mereka setiap hari.

No comments: