Saturday, July 31, 2010

Celcom Broadband

Salam dan selamat sejahtera pada semua yang membaca blog saya ini. Pada 27 Julai 2010 yang lepas, secara rasminya saya menjadi pengguna Celcom Broadband. Takut juga, kerana saya sebenarnya tidak beritahu pun kepada kedua-dua orang tua saya bahawa saya hendak ambil Celcom Broadband.

Pada petang 28 Julai 2010, pada jam 5.45 petang saya cuba menggunakan Celcom Broadband dan nampaknya ia telah diaktifkan. Saya mengambil pakej Youth dan setiap bulan saya perlu membayar RM50. Ia agak sesuai untuk saya kerana saya masih lagi seorang pelajar dan segalanya masih ditanggung oleh ibu dan bapa saya.

Pada waktu malam agak susah untuk connect Celcom Broadband, mungkin kerana terlalu ramai menggunakan perkhidmatan mereka. Saya perlu cuba untuk connect dan reconnect beberapa kali barulah boleh menggunakan kemuadahan internet ini.

Kelajuan Celcom Broadband agak memuaskan hati saya. Saya hanya meggunakan internet untuk memeriksa e-mail, Facebook, MySpace, Blog dll. Oleh kerana saya ialah light internet user, had quota sebanyak 5 GB mencukupi untuk saya. Tetapi bagi mereka yang heavy interner user, pasti ia tidak mencukupi.

No comments: