Saturday, July 17, 2010

16 Julai 2010 (Jumaat)

Salam. Pada 16 Julai 2010, aku, Ana, Sheery dan 2 orang lagi pelajar praktikal degree diminta pergi ke Impiana Hotel di Ipoh untuk menghadiri 1 seminar. Seminar ini setengah hari sahaja. Dari jam 8.00 pg hinggi 12.30 tgh. Ia merupakan Corporate Talk. Orang yang memberikan ceramah ialah seorang profesor dari luar negara, dan kalau tak silap dari United Kingdom (UK). Oleh kerana beliau memberikan ceramah dalam bahasa Inggeris, jadi agak pening jugalah aku untuk cuba memahami apa yang dicakapkannya. Apa yang seronoknya, selepas saja ceramah kami diberi makan. Apa lagi, perut aku pun sudah berkeroncong. Sedap sekali makanan yang disediakan, maklumlah makanan hotel. Salah satu masakan yang dihidangkan ialah sambal udang. Oleh kerana aku sensitif kepada udang, terpaksalah aki menolak ke tepi. Kalau aku makan udang, kaki aku akan bengkak seperti terjatuh. Dulu, tiada masalah kalau aku nak makan udang, tetapi semasa cuti semester yang lepas, selepas aku makan udang, secara tiba-tiba kaki aku membengkak. Sejak itu aku serik untuk makan udang.

Semalam, semasa aku masuk kerja pada jam 2.45 ptg, aku akan turn on komputer aku, tetapi malang nasib aku, semalam komputer aku rosak. Baiklah setakat ini sahaja aku menulis, nanti jika ada apa-apa berita terbaru, aku akan updatekan pada blog aku. Bye...

No comments: