Wednesday, August 25, 2010

Dunia Pekerjaan

Selepas ini, jika tiada apa-apa aral melintang, Insyallah aku akan menamatkan pengajian aku di peringkat diploma pada hujung tahun ini. Aku tak pasti sama ada selepas ini aku ingin menyambung pengajian di peringkat Ijazah atau terus terjun ke dunia pekerjaan. Aku bertanya pada diri aku, apakah aku sudah bersedia untuk bergelar seorang pekerja. Dunia pekerjaan amat berlainan sekali dari dunia belajar. Ya, aku telah melaluinya sepanjang aku menjalani latihan industri. Amat memenatkan. Kita perlu tahu cara untuk melayan pelbagai karenah manusia. Karenah bos kita, rakan sekerja, orang atasan dan orang bawahan.

Aku tak dapat bayangkan diri aku telah bekerja nanti. Bagaimana agaknya ya? Aku ini, boleh dikatakan jenis yang agak kelam-kabut dalam membuat kerja. Aku baru sahaja menyedari sikap aku ni. Hihihi, nak buat cam mana, dah sifat azali aku cam tu. Aku akan cuba memperbaiki lagi prestasi kerja aku dari semasa ke semasa.

Ok lah, dah nak masuk waktu berbuka puasa. Nanti aku akan tulis lagi. Bye.

No comments: