Tuesday, August 24, 2010

Geramnya...

Salam,Isnin(16/08/2010) bengang dan bencinya aku dengan driver bas UiTM tu. Kalau aku tau dia malas nak berhenti di seberang jalan, aku akan turun kat perhentian bas/ simpang jalan sebelum sampai di rumah aku. Aku akan ingat wajah dan kata-katanya seumur hidup aku. Oleh kerana terdapat sedikit duit aku di dalam gaji dia (melalui yuran pengajian yang aku bayar setiap semester), maka aku tidak halalkan duit gaji setiap bulan yang dia dapat itu selagi aku tidak redha. Kalau masa tu, tak hujan, aku tak kisah, tetapi dah lah hujan (selamat tak lebat) ditambah pula dengan bulan puasa. Adakah dia patut dia buat begitu. Dia berhenti jauh daripada rumah aku dan tempat yang aku minta dia berhenti. Dia kata ingin memberi aku pengajaran agar lain kali jangan malas untuk berjalan. Kalau malas berjalan, diorang pun malas nak berhenti.

Driver bas yang lain amat aku hormati. Mereka tak pernah buat aku dan orang lain begitu. Cuma dia ni sorang jew hati aku agak bengkak sedikit. Nasib baik aku fikirkan Allah, ibu dan ayah aku, adik beradik aku dan bulan puasa. Kalau tak mau jew aku maki hamun dan sumpah seranah dia time tu (berani kew?). Dan apabila turun daripada bas demi menunjukkan rasa hormat aku still ucapkan terima kasih (Pada hal aku nak perli dia dan buat dia rasa bersalah sebab buat aku begitu). Terima kasih pak cik kerana buat saya begitu yew…Saya doakan semoga perkara yang sama terjadi kepada anak pak cik atau ahli keluarga pak cik yang lain. Amin…

No comments: