Sunday, September 12, 2010

3 Syawal 1431 Hijrah / 12 September 2010

Salam. Hari ini merupakan hari ketiga umat Islam menyambut bulan Syawal. Bagi aku raya tahun ini tidak semeriah sambutan hari raya tahun-tahun lepas. Terasa sayu sekali apabila aku mendengar ramai orang yang sakit. Namun aku masih bersyukur kerana diberi kesempatan oleh Allah S.W.T. untuk menyambut Ramadan dan Syawal tahun ini. Aku harap aku akan dapat bertemu kembali bulan Ramadan dan Syawal di tahun hadapan.

Bagi kita yang masih sihat, jagalah kesihatan kita sebaik mungkin. Ingatlah bertapa beruntungnya kita. Semoga kita akan bertemu kembali dengan bulan Ramadhan dan Syawal di tahun hadapan dengan keadaan diri kita yang masih sihat.

Tahun ini tidak banyak rumah yang aku lawati. Ini kerana di rumah aku mempunyai ramai tetamu yang merupakan abang dan adik ayah aku. Aku gembira sangat apabila mereka berada di sini. Rumah aku boleh dikatakan menjadi main house setiap kali sembutan hari raya. Terasa meriah sekali.

Sekian.

nfmr.

No comments: