Sunday, November 15, 2009

Barang Yang Paling Berharga Bagiku...

Salam...
Setiap daripada kita mesti mempunyai barang yang amat kita sayangi. Saya juga begitu. Baiklah, terdapat beberapa barang yang amat bernilai bagi saya. Barang-barang ini mempunyai nilai-nilai sentimental bagi saya. Apabila saya melihat kembali barang ini, pasti akan terkenang kenangan indah yang terselit di sabalik barang tersebut.

Yang pertama ialah jam tangan Baby G. Jam tangan ini dibeli pada tahun 2001. Jam ini dihadiahkan oleh ayahku sempena dengan hari lahirku yang ke 12. Jam tangan ini harganya lebih kurang RM300 dan dibeli di kedai jam di Sunshine Square. Jam tangan ini masih elok dan masih saya pakai sehingga sekarang. Jam tangan ini asalnya talinya berwarna merah jambu dan talinya jenis kain. Kerana talinya cepat kotor, aku pun menukarkan tali jam tersebut kepada tali jam plastik. Jika aku ingin menukar tali jam, aku hanya boleh menukar tali jam yang berwarna hitam sahaja. Baterinya, baru 4 kali sahaja aku tukar dalam tempoh 8 tahun aku memakainya.



Hari ini (15/11/2009) setelah hampir 8 tahun tidak pernah membeli jam yang baru. Ini kerana aku lebih selesa memakai jam Baby G. Aku membeli jam yang baru jenama B.U.M. yang warnanya putih dan merah jambu. Walaupun baru sahaja membelinya, apa yang pasti, aku akan menjaganya sebaik mungkin sebagaimana aku menjaga jam yang sebelum ini jam Baby G. Walaupun harganya agak murah (Kurang daripada RM 100), tapi nilai-nilai sentimental yang ada padanya amat bernilai bagiku.



Barang yang kedua ialah, Sony Walkman. Walkman ini juga dihadiakan oleh ayahku semasa aku di tahun 6. Walkman ini dihadiahkan sempena keputusan UPSR aku yang boleh dikatakan agak baik. Ia dibeli di Sunshine Square.



Setakat ini sajalah saya dapat bercerita mengenai barang kesayangan saya.

No comments: