Wednesday, August 20, 2014

Pembelian Pertama Secara Online


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Baiklah, ini adalah kali pertama saya lakukan pembelian secara atas talian ataupun lebih popular online shopping. Saya tertarik untuk mencuba membeli di Lazada webpage. Untuk pertama kali membeli barang secara online ni, saya beli barang yang not exceed RM50.00. Bukannya apa, takut nanti menyesal di kemudian hari. Saya membuat pesanan lebih kurang jam 10.45 pagi. Then pada pukul 2.00 petang barang saya menerima sms dan juga e-mail mengatakan barang saya telah dihantar. So, apa lagi dalam hati ini memang dah gembira yang amat. Barang saya dihantar melalui courier Ta-q-bin. First time saya dengar company courier ni. Apa yang saya tahu courier ini merupakan courier yang famous di Jepun.

Disebabkan saya menggunakan alamat pejabat, keesokkan pagi saya menerima panggilan daripada pekerja Ta-q-bin menanyakan sama ada saya berada di rumah atau tidak untuk mereka menghantar bungkusan tersebut kepada saya. Masa tu bertapa gembiranya saya rasa. Saya ingatkan ia akan mengambil masa yang lebih lama, tak sangka pula secepat itu.

Thank You Lazada

No comments: