Sunday, March 23, 2014

Kerja di Kuala Lumpur

Hi, apa khabar semua.

Ok, nampaknya dah lama sangat saya tak update blog saya. Ok, hujung bulan Disember tahun 2013, saya kerap ke Kuala Lumpur. Dapat interview kerja kat sana. Saya akui menetap di Kuala Lumpur merupakan salah satu impian saya. Saya memang dapat kerja tersebut dah hanya sempat kerja di sana untuk satu hari je. Bukannya apa, kehidupan bandar di Kuala Lumpur saya rasakan terlalu sibuk dan tidak sesuai pula dengan jiwa saya. Mungkin juga saya takut untuk hidup seorang diri di bandar metropolitan tersebut. Di Pulau Pinang, walaupun sibuk, tetapi tidaklah sesibuk seperti di Kuala Lumpur. Namun, kenangan di bandar tersebut tidak akan saya lupakan. Saya juga sempat berjalan-jalan di Kuala Lumpur. Antara tempat yang sempat saya pergi adalah Jalan TAR, Pasaraya Sogo dan Dataran Merdeka. Terima kasih Abah, sebab bawa Fara berjalan-jalan ke sana. Saya sempat juga merasa menaiki LRT dan KTM Komuter. Walaupun baru di sana dalam tiga hari, tetapi kaki dah terasa sakit sangat sebab banyak sangat berjalan. Namun semua ini merupakan kenangan terindah saya. Walaupun tak dapat jadi orang Kuala Lumpur, dapat merasa tinggal di sana sebentar pun dah mencukupi bagi saya. 

No comments: