Thursday, June 17, 2010

Cinta

Jatuh cinta buat kali kedua? Hmm, ini tidak mungkin terjadi. Aku akui ada terbit sedikit perasaan sayang, tetapi seperti biasa aku akan menghapuskan dia sebelum ianya wujud dengan lebih mendalam. Aku tidak mahu lagi menjadi seperti dulu. Biarlah ia hanya menjadi rahsia hati aku seorang. Kasih dan sayang tidak boleh dipaksa. Aku tidak mahu merasai kembali satu perasaan yang pernah timbul untuk seseorang di dalam hati aku ini, kembali lagi. Sakit dan derita, menrindui dan menyayanginya dalam diam, hanya tuhan saja yang tahu. Tetapi aku masih bersyukur, kerana sekarang aku mengerti apa maksudnya cinta dan kasih sayang.

Cinta dan kasih sayang memerlukan pengorbanan dari kedua-dua belah pihak. Ia boleh menjadi sesuatu yang sangat manis dan juga benda yang paling pahit dan kelat untuk ditelan.

No comments: